Trening siłowy i metabolizm – ile kalorii rzeczywiście możemy spalić?

Sport to wspaniała forma spędzania wolnego czasu. Aktywność fizyczna w życiu młodego człowieka gwarantuje odpowiedni rozwój jego ciała, mięśni i organizmu, natomiast w życiu dorosłego człowieka pozwala na walkę z dolegliwościami bólowymi, zabezpieczenie organizmu i poprawę metabolizmu.

Czy jednak trening siłowy jest wystarczający, by podkręcić metabolizm? Czy na rynku można znaleźć preparaty legalnie dostępne, dzięki którym będzie on szybszy? Jest to temat rzeka, a my dziś zajmiemy się samymi ćwiczeniami, dlatego jeśli spodziewać się konwersacji na temat dopingu, to niestety jej nie znajdziesz – przynajmniej narazie.

Spalanie kalorii to nie metabolizm

Same ćwiczenia nie spalają wielu kalorii, ponieważ na treningu średnio wartości znajdują się na poziomie 200-300 kcal – wszystko zależy od poświęconego czasu, ciężkości, ilości ćwiczeń, powtórzeń itp. Składowych jest na tyle, że bez odpowiedniej i profesjonalnej analizy własnego organizmu (z wykorzystaniem narzędzi laboratoryjnych), nie będziemy w stanie tego jednoznacznie określić.

Dodatkowo koniecznie trzeba zauważyć, że trening siłowy powoduje mikrourazy organizmu. Podczas regeneracji, organizm potrzebuje protein do odbudowy tkanek, więc analogicznie przetwarza energię w zupełnie inny sposób, niż podczas biernego trybu życia – gdy odkłada zapasy, na ewentualność zagrożenia. Podczas procesu wchłaniania protein i regeneracji, organizm także spala kalorie – dzięki temu trening siłowy pozwala spalić ich o wiele więcej. Ile? Tego nie da się jednoznacznie określić, dlatego koniecznie należy indywidualnie obserwować organizm lub pozwolić zrobić to specjaliście – profesjonalny trener personalny, bez większego problemu poradzi sobie z takim zadaniem, więc warto szukać najwyższej jakości usług.

A może interwały?

Działają one na organizm podobnie do treningu siłowego, gdyż kalorie palone są także podczas odpoczynku. Kilkanaście minut treningu interwałowego można porównać z kilkudziesięcio-minutowym cardio, dlatego każdy musi samodzielnie zweryfikować, co lepiej na niego oddziałuje.

Interwały jednak mocno obciążają układ nerwowy, a co za tym idzie, podczas redukcji (tym bardziej tej skrajnej), należy spokojnie podejść do tematu – interwały mogą negatywnie odbić się na stanie zdrowia i być powodem kolejnych kontuzji. Cardio może zajmie Wam więcej czasu, ale będziecie dużo bardziej bezpieczniejsi i nie dojdzie do procesu przeciążenia układu nerwowego lub mięśni.

O Pasjonat

Najlepszy trener personalny w Warszawie. Miłośnik sportów sylwetkowych i utytułowany zawodnik.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Trening i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.