Mięśnie stabilizujące i trening funkcjonalny

Trening na siłowni lub w klubie crossfitowym jest dla wielu osób sposobem budowania sylwetki lub kondycji. Często jednak zapominamy, że trening może być o wiele bardziej funkcjonalny i poprawiać wzorce ruchowe. Mięśnie stabilizujące pozwalają także na utrzymanie zdrowego kręgosłupa i poprawną pozycję – z wiekiem mogą zacząć pojawiać się problemy, dlatego warto zadbać o odpowiednią ochronę wcześnie.

Jakie ćwiczenia pomogą nam poprawić wytrzymałość i pracę mięśni odpowiadających za stabilizację organizmu? Czym jest trening funkcjonalny i jak go wykonać, by cieszyć się satysfakcjonującymi efektami? W tym miejscu chętnie odpowiemy na wszystkie Wasze pytania, by każdy wiedzieć, co należy zrobić, by cieszyć się zdrowiem przez długie lata. Pamiętaj, że wszystko powinno być wykonywane technicznie, dlatego jeśli sam nie potrafisz podjąć się oceny techniki, warto rozpocząć ewentualną współpracę z takimi osobami, jak trener personalny online. Są to osoby, które odpowiadają nie tylko za ułożenie planu treningowego i diety, ale także wskażą odpowiednią drogę do samorealizacji.

Mięśnie stabilizujące – brzuch, plecy, pośladki

Chodzi w dużej mierze o partie, które odpowiadają za poprawną krzywiznę kręgosłupa, który jest głównym trzonem naszego organizmu. Odpowiada on za większość możliwości ruchowych i bierze udział we wszystkich czynnościach wymagających użycia siły fizycznej. Zdrowy kręgosłup oznacza świetne samopoczucie przez wiele lat, natomiast jakikolwiek problem lubi ciągnąć się niemal w nieskończoność.

Głównymi mięśniami, które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa to:

  • mięśnie brzucha,
  • pośladki,
  • biodrowe,
  • pleców,
  • mięśnie dna miednicy.

Wymieniać można długo – zwłaszcza jeśli chcielibyśmy podzielić każdą partię na poszczególne mięśnie, których jest znacznie więcej. Trening siłowy nie zawsze może być odpowiedni i wtedy warto wybrać trening funkcjonalny – charakteryzujący się niezwykle dziwnymi ćwiczeniami, gdyż często są to wariacje crossfitowe.

Wszystko opisaliśmy dla osób, które są w pełni zdrowe – jeśli masz problemy z kręgosłupem, lepiej udać się do fizjotepauty, niż samemu szukać informacji na temat swojej wady.

O Pasjonat

Najlepszy trener personalny w Warszawie. Miłośnik sportów sylwetkowych i utytułowany zawodnik.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Trening i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.