Martwy ciąg – brutalna siła i technika

Chcąc popisać się siłą przed znajomymi, oczywiście większość osób wybiera martwy ciąg. Jest to ćwiczenie wielostawowe, polegające na podniesieniu sztangi z ziemi, co wcale nie jest tak proste, jak może się to wydawać osobom nietrenującym – czasem wystarczy jeden błąd w ustawieniu, skrzywienie kręgosłupa lub błąd w technice, by nabawić się bardzo poważnej kontuzji. Biorąc pod uwagę, że jest to jeden z trzech głównych bojów w trójboju, to historia zna wiele ciekawych przypadków – jednym z nich jest m.in. zerwanie bicepsów podczas zawodów, gdzie zawodnik mimo wszystko dokończył powtórzenie itp.

Spokojnie. Chodzi o sport zawodowy, gdzie ciężary są naprawdę imponujące. Trenując rekreacyjnie, nie trzeba obawiać się takich sytuacji – wystarczy jedynie dbać o poprawność techniki i nawet progresja nie będzie niebezpieczna. Jeśli nie posiadacie znajomych, którzy ocenią Waszą technikę lub sami nie potraficie tego zrobić na podstawie nagrania, zawsze warto znaleźć specjalistę, który dokładnie zweryfikuje elementy do poprawy – taka osoba to trener personalny online.

Dlaczego warto wykonywać martwy ciąg

Sama nazwa jest już ciekawa, więc nic dziwnego, że jest to ulubione ćwiczenie dla większości osób wybierających trening siłowy. W treningu kulturystycznym jednak rzadko można spotkać ten element, ponieważ zawodnicy wolą w pewnym momencie izolować partie mięśniowe, niż ryzykować kontuzją – zwłaszcza podczas redukcji, gdy układ nerwowy rzadko wytrzymuje obciążenie. Dobry trener personalny online będzie jednak wymagać od swoich podopiecznych tego, by robili oni to ćwiczenie nawet z niewielkim obciążeniem, ponieważ będzie to miało wpływ na ogólny rozwój i mobilność.

Na jakie partie mięśniowe?

Martwy ciąg aktywuje niemal całą tylną taśmę. Zaliczyć do niej możemy m.in. całe plecy i pośladki razem z nogami, które odgrywają bardzo ważną rolę podczas pierwszej fazy. Warto pamiętać o tym, by stopy były rozstawione odpowiednio do Twojej postury – do wyboru masz martwy ciąg w wersji sumo, klasyk i na prostych nogach.
W przyszłych artykułach opowiemy Wam o tym, czym różnią się one od siebie i jakie niosą korzyści – zapraszamy serdecznie wszystkich miłośników sportów siłowych, którzy nim podejmą współpracę z kimś takim jak trener personalny online, sami będą chcieli spróbować swoich sił na siłowni.

O Pasjonat

Najlepszy trener personalny w Warszawie. Miłośnik sportów sylwetkowych i utytułowany zawodnik.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Trening i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.