Najczęściej zadawane pytania – trening personalny online bez tajemnic

Twój trener personalny nie chce odpowiedzieć na Twoje pytania? My zrobimy to za niego, a ty lepiej znajdź kogoś nowego do pomocy w walce o lepszą sylwetkę! Chyba każda osoba początkująca, ma dużo pytań odnośnie danej dziedziny. Nieistotne, czy chce zajmować się modelarstwem, czy treningiem siłowym – w każdym wypadku wiedza teoretyczna będzie przekładać się na finalne rezultaty. Pamiętajcie, że trening z głową gwarantuje Wam bezpieczeństwo. Lepiej przyłożyć się podczas ćwiczeń i wcześniej doinformować się na temat techniki, progresowania i samych metod.

Dziś odpowiemy Wam na kilka ciekawych pytań, które może uchronią Was przed popełnieniem najczęstszych błędów osób początkujących. Niestety, my niemal wszystko przeszliśmy na sobie, więc dziś wiemy, jakich błędów nie popełniać z klientami i zagwarantować im bezpieczeństwo podczas zajęć. Bez wiedzy teoretycznej, nie będziecie w stanie ocenić, czy Wasz trening personalny online jest dobrze zaplanowany. Zachęcamy więc do lektury.

Ile razy trenować?

Chyba każdy początkujący ma z tym problem. Czujecie się jeszcze świeżo, więc wydaje się Wam, że możecie odwiedzać siłownie codziennie – co wiele osób czyni. Niestety, szybko wtedy przetrenujecie swój organizm i chociaż są specjaliści, którzy powiedzą Wam, że jest to jedynie mit, to musimy niestety ostrzec Was, że jest to możliwe. Najlepszym rozwiązaniem jest na początku trening siłowy, który będzie odbywać się maksymalnie 3 razy w tygodniu lub 4 razy, jeśli będzie to pod okiem specjalisty. Dobry trener personalny online poprowadzi Was tak, by rozłożyć wszystkie partie mięśniowe na góra/dół.

Czy split jest dobry?

Split jest świetnym pomysłem dla zawodników, którzy posiadają już dużo większe doświadczenie treningowe od początkującego amatora i jego ćwiczenia są naprawdę wymagające dla organizmu.

Progresować siłowo na każdym treningu?

Jest to pewien sposób, który może być zadowalającym rozwiązaniem, jednak jest on możliwy jedynie do pewnego momentu. Trening siłowy z czasem staje się coraz trudniejszy, a wartości naprawdę mogą być zaskakujące. Warto wtedy zastanowić się nad progresją ilości powtórzeń – zwłaszcza jeśli jesteście zawodnikami sylwetkowymi, a nie np. trójboistami. Świetnym przykładem jest moment, w którym Wasz wynik wynosi 5×5 100 kg. Warto próbować dokładać wtedy do każdej serii po jedno powtórzenie, aż dojdziecie do poziomu 5 x10 z obciążeniem 100 kg. Spróbujcie wtedy dołożyć 10 kg i wykonać 5 x 5 z obciążeniem 110 kg. Jeśli dacie radę, na następnym treningu 5 x 6 itp.

Czy dealody są ważne?

Tak! Organizm potrzebuje odpoczynku i jeśli nie progresujecie, lepiej odpuścić i dać się mięśniom odbudować w pełni. Dealody warto stosować co miesiąc lub dwa, dając swojemu organizmowi dojść do siebie. Każdy dobry trener personalny online powinien rozpisać to w Waszych planach – zwłaszcza jeśli jesteście osobami z doświadczeniem i macie już staż.

O Pasjonat

Najlepszy trener personalny w Warszawie. Miłośnik sportów sylwetkowych i utytułowany zawodnik.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Trening i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.