Dieta wysoko węglowodanowa kontra ketogeniczna

Można zwrócić uwagę, że ostatnimi czasy dieta ketogeniczna staje się coraz bardziej popularna wśród osób, które znajdują się w okresie budowania masy mięśniowej. Czemu tak się dzieje i czy jest ona lepsza od diety wysoko węglowodanowej? Warto odpowiedzieć sobie na te pytania, ponieważ dzięki temu szybciej znajdziecie najlepsze rozwiązania dla siebie.

Na czym polega ketoza? Czy będę ospały i ociężały? Jak nisko zejść z tłuszczem na diecie wysokowęglowodanowej? Spieszymy z odpowiedziami!

Ketoza, czyli mało węglowodanów i dużo tłuszczu

4-5 razy posiłek bazujący na mięsie, to teoretycznie marzenie każdego mężczyzny. Oczywiście nie liczymy w tym wegetarian i wegan, ponieważ ich styl żywienia opiera się na zupełnie innych wartościach. My dziś chcemy zająć się najpopularniejszymi dietami dla zawodników sylwetkowych i siłowych. Zastanówmy się więc, co trener personalny mokotów może Wam zaproponować.

Ketoza często wraca i równie szybko odchodzi w niepamięć. Ludzie chętnie przechodzą ze skrajności w skrajność, wybierając czasem diety wysokowęglowodanowe (ucinają tłuszcze do maksymalnie niskiego poziomu) lub tłuszczowe (ucinając maksymalnie węglowodany). Chcemy przypomnieć, że takie diety jak ketoza, powinny być głównie oferowane zawodnikom sylwetkowym, ponieważ oni poświęcają swoje zdrowie na rzecz swojej pasji lub coraz częściej zawodu. Jeśli wy nie zamierzacie startować w zawodach, lepiej postawić na zbilansowane zdrowe żywienie. Powinien powiedzieć Wam to każdy zaawansowany dietetyk lub trener personalny. Mokotów jest duży i znaleźć na nim można wielu specjalistów, dlatego znalezienie takiej osoby, nie powinno być dla Was problemem.

Minusem diety ketogenicznej może być mała ilość energii, ponieważ węglowodany są dużo lepszym źródłem, które nas napędza. Ketoza może powodować ociężałość, a u niektórych nawet kiepskie samopoczucie. Sami jednak spróbujcie utrzymać ją od 7 do 30 dni i zobaczcie, czy może Wam to odpowiada. Jeśli nie, to wiecie wtedy, na co zwracać uwagę przy współpracy ze specjalistami.

Wysokie węglowodany, lecz nie ucinaj tłuszczu do zera!

Pamiętajcie, że tłuszcz to naturalne środowisko do pracy gospodarki hormonalnej. Jeśli będzie ich zbyt mało, możecie zapomnieć także o produkcji podstawowych hormonów, np. testosteronu, który przecież jest niezbędne do tego, by budować masę mięśniową i siłę. Każdy dietetyk i trener personalny powinien Wam o tym powiedzieć, by efekty były maksymalnie satysfakcjonujące.

Dokładną dietę i propozycje rozpiszemy w dalszych artykułach.

O Pasjonat

Najlepszy trener personalny w Warszawie. Miłośnik sportów sylwetkowych i utytułowany zawodnik.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Dieta i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.